RE/MAX Centrum

Jak probíhá prodej nemovitosti? 

Prodávat sám nebo ve spolupráci s makléřem? Toť otázka. Je přirozené ptát se a chtít vědět, co Vás čeká, když se rozhodnete dát realitnímu makléři příležitost.

Čtěte dál a řekneme Vám krok za krokem 9 fází celého realitního procesu od první schůzky s makléřem až po vyplacení kupní ceny Vám jako prodávajícímu a předání nemovitosti novému majiteli.

 

 

 

Co Vás čeká na první schůzce s makléřem?

  • 1. fáze: Seznámení

    První schůzka je od toho takříkajíc oťukat se. Jako u každého vztahu, tak i u toho obchodního, hrají velikou roli sympatie. Samozřejmě, že makléř to ví, a tak na Vás bude chtít zapůsobit zájmem o Vás. Na první schůzce s Vámi pro něj totiž bude důležité zjistit Vaši představu o prodeji, co od prodeje očekáváte, jak rychle na prodej spěcháte, kdy potřebujete mít peníze na účtu, kdy se budete moci vystěhovat, nebo jaké jsou podmínky předčasného splacení hypotéky. Také se Vás zeptá na případné právní vady, nebo jiná omezení, které mohou průběh prodeje ovlivnit.

  • 2. fáze: Vyjednávání

    Jakmile si ujasníte priority prodeje a dáte společně dohromady časový rámec prodeje, přistoupíte k dalšímu klíčovému tému, a tím je cena, za kolik nemovitost chcete nebo potřebujete prodat. Makléř Vás nejprve vyslechne a poté Vás seznámí s jeho návrhem ceny nemovitosti, kterou vypracoval na základě cenové mapy z dat katastru nemovitostí, tedy z reálně uzavřených kupních smluv. Na základě této cenové analýzy trhu a Vaší představy Vám navrhne prodejní plán.

Co se děje dál, když se domluvíte na spolupráci?

  • 3. fáze: Písemná dohoda

    Pokud se Vám náš makléř i jeho prodejní plán zamlouvají a přistoupíte k dohodě o spolupráci, makléř s Vámi uzavře smlouvu o zprostředkování, kde si stanovíte podmínky obchodní transakce jako je cena, prodejní plán, odměna a povinnosti všech zúčastněných stran.

  • 4. fáze: Marketing nemovitosti

    Podpisem smlouvy a podáním ruky pro Vás makléř začíná pracovat. Vyžádá si od Vás veškerou dostupnou dokumentaci k nemovitosti, včetně energetického štítku, případně jej zajistí, pokud je k prodeji nemovitosti nezbytný. Poté se pustí do přípravy nemovitosti k inzerci a k samotnému prodeji. Bude-li to potřeba, zajistí úklid, malování a homestaging, případně cokoli jiného potřebného, aby byla nemovitost kvalitně připravena k foto dokumentaci, pro natočení videa, videoprohlídky, 3D vizualizaci, nebo natáčení dronem.

  • 5. fáze: Inzerce a prohlídky

    Když je nemovitost vizuálně připravena, pustí se makléř naplno do inzerce a online marketingu nemovitosti, jehož cílem je v co nejkratším čase oslovit co nejvíce potencionálních kupců a domluvit s vážnými a prověřenými zájemci prohlídku nemovitosti. Jak a kdy budou prohlídky probíhat, pokud v nemovitosti bydlíte, si s makléřem domluvíte předem. Prohlídky však vždy realizuje makléř sám.

Dokončení prodeje, když máme vhodného kupce.

  • 6. fáze: Rezervační smlouva

    V případě, že se našel správný kupec, prověřený i ve způsobu financování, připraví makléř ve spolupráci s našim právníkem rezervační smlouvu, která stanoví podmínky celé realitní transakce, způsob uhrazení kupní ceny, způsob vyplacení kupní ceny, proces uvolnění omezení vlastnických práv, pokud na nemovitosti váznou, proces zřízení nových omezení vlastnických práv, pokud je žádá například financující banka. V rezervační smlouvě se také stanoví termín uzavření kupní smlouvy, předání nemovitosti a další individuální ujednání smluvních stran.

  • 7. fáze: Kupní smlouva a plnění

    Po uzavření rezervační smlouvy předá makléř veškeré podklady právníkovi, který připraví návrh kupní smlouvy nebo budoucí kupní smlouvy, návrh o advokátní úschově, návrhy na vklad kupní smlouvy do katastru, případně další jiné nezbytné smlouvy a podklady. Realitní makléř ve spolupráci s právníkem koordinuje připomínky ke smlouvám a dohlíží na plnění všech dohodnutých ujednání a aktivit vedoucí k vyplacení kupní ceny prodávajícímu ve smluveném termínu.

  • 8. fáze: Předání nemovitosti

    Jakmile je nemovitost přepsána v katastru nemovitostí na kupujícího a kupní cena je vyplacena na účet prodávajícího, připraví makléř předávací protokol a nemovitost osobně předá novému majiteli. Současně Vám pomůže s přepisem energií a s případnými daňovými povinnostmi a Vaše spolupráce s makléřem je pro tento obchodní případ u konce.

  • 9. fáze: Závěrem

    Průběh spolupráce i rozsah služeb se můžou lišit v souvislosti s Vašimi individuálními potřebami a požadavky. V ideálním případě, od první schůzky až po výplatu kupní ceny a předání nemovitosti, strávíte s našim makléřem nejdéle 5 měsíců v případě financováním úvěrem, a 3 měsíce v případě financování hotově.

Naše doporučení pro prodej

Jak prodat nemovitost za co nejvyšší cenu?

Marketing

Jak významný vliv má kvalitní prezentace nemovitosti na výši její prodejní ceny?

Přečíst si celý článek->

 

Inzerce

Jaký vliv má placená a správně cílená reklama na rychlost oslovení potencionálních zájemců?

Přečíst si celý článek ->

 

Spolupráce

Jak Vám zkušenosti makléře zaručí prodej Vaši nemovitosti rychle, za nejvyšší cenu a bezpečně?

Přečíst si celý článek ->

 

Chcete se na něco nezávazně zeptat? Napište nám.

*
*
*
*
fname:

Spočítejte si až za kolik můžete svou nemovitost prodat.

 

Rychlá nezávazná poptávka

*
*
*

Kontaktní informace

*
*
*

* - toto pole je nutno vyplnit

fullname: fname: email: phone:

 

 

Bavilo by Vás prodávat nemovitosti?

Pojďte s námi plnit druhým sny o bydlení.   

Jsme Vaši partneři

Naši klienti jsou naši partneři a mají od nás vždy 100% pozornost a péči. Respektujeme a chráníme Vaše zájmy a potřeby.

 

Jsme Vaše jistota

Co slíbíme, s maximálním úsílím dodržíme. Našim cílem je jednat ve Váš prospěch a prodat za co nejvyšší možnou cenu.

 

Jsme Váš úspěch

Spolehlivost a kvalita našich služeb jsou zárukou úspěšného prodeje a naší odměny, na kterou si umíme vydělat.