Na první pohled dva si podobné jogurty a přece se jeden z nich prodává více a k tomu ještě dráž. Čím to je? Říká se, že obal prodává. Platí to stejné i při prodeji nemovitosti? Určitě ano. Jak zaujmout, aby potencionální kupující začal přemýšlet právě o koupi Vaši nemovitosti?
V začátku přípravy Vaši nemovitosti k prodeji je vhodné popřemýšlet, koho chcete svou nemovitostí zaujmout a pak začít tvořit líbivý obal neboli prezentaci Vaši nemovitosti. Možná si řeknete: „A nestačí mi nemovitost jenom nafotit? Kdo tady bude chtít bydlet, ten to tady v okolí zná a jde na jisto. Mobil mi dělá hezké fotky. Co nenajde na fotce, si domyslí nebo se přijde podívat osobně. Byt je po rekonstrukci. Sice před 30 lety, ale to se tenkrát všechno dělalo kvalitně.” Samozřejmě, může to stačit, pokud nehledíte na peníze, na prodej nespěcháte a jste připraveni jít s cenou dolů.
Prodej vlastní nemovitosti svépomoci má jedno úskalí. Náš emoční vztah k ní. Vidíme za sebou všechnu dřinu, kterou jsme věnovali rekonstrukci domu nebo bytu. Možná jsme na některé části nemovitosti obzvláště hrdí. Přirozeně se pak novému kupci chceme pochlubit. Trefíme se mu do vkusu? Neodpoví nám něco, co se nás dotkne? Buďte na to připraveni, abyste dokázali zachovat chladnou hlavu. Raději se tomu vyhněte a připravte si na kupující otázky, abyste pak trefně vyzdvihli přesně to, co kupující skutečně ocení.
Záměrem kvalitní prezentace nemovitosti je zaujmout a to jak vizuálně, tak i obsahově popisem nemovitosti a lokality. Zaujetí nespočívá jenom v tom, že si se zájemcem domluvíte prohlídku. Cílem je zaujmout tak, aby zájemce přemýšlel o Vaši nemovitosti jako o možnosti řešení svého bydlení. A právě k tomu ho můžete popostrčit, když budete mít prezentaci, která v něm vyvolá emoci a rozproudí jeho představivost natolik, že už vidí sám sebe jak snídá v kuchyni.
Počet prohlídek není měřítko úspěšné prezentace nemovitosti, ale kvalita zájemců. To znamená, jak skutečně zájemce chce bydlet v dané lokalitě a v prodávané nemovitosti, jak rychle je schopen transakci zrealizovat, a jak ji bude financovat. Na prohlídky chodí i takoví, kteří si krátí dlouhé chvíle, nebo si rádi prohlížejí domy nebo byty. Koupit nemovitost není jejich aktuální prioritou ani potřebou. Správným rozhovorem s potencionální zájemcem o prohlídku si ušetříte spoustu zbytečně vynaloženého času zbytečnou prohlídkou.
Nespoléhejte na to, že si lidé něco sami domyslí nebo představí. Málo lidí má takovou představivost, že si na prázdné louce dokáží představit dům. Když jim dáte obrázky, videa, vizualizaci hodně tím prodeji pomůžete a ušetříte sobě i kupujícím spoustu času. Jako kupující nechcete jít na prohlídku nemovitosti jenom, abyste si prohlédli, co už jste viděli na fotkách nebo ve videu. Na prohlídku jdete se zvědavostí, čím Vás nemovitost ještě překvapí, jak se tam budete cítit a chcete vědět, zda zažijete ten moment, kdy si řeknete, tady jsem doma.
Zamysleli jsme se nad tím, že dobrá prezentace nemovitosti je obal, který ji dokáže odlišit a prodat za vyšší cenu. Dalším klíčovým nástrojem úspěšného prodeje je její správné umístění v regálu, nebo-li inzerce. Přečtěte si také náš 2. díl Jak prodat nemovitost za co nejvyšší cenu.
Pokračovat ve čtení doporučených článků o prodeji nemovitosti: Na co myslet, když se chystáte prodat nemovitost, Změny na trhu s bydlením, Jak připravit nemovitost k prodeji.
Nebo si spočítejte až za kolik svou nemovitost můžete prodat. Přejít na online odhad ceny zdarma.