RE/MAX Centrum

5 tipů, jak připravit nemovitost k prodeji

Připravit nemovitost k prodeji se může zdát jako náročný úkol. Stačí se však zaměřit na pár klíčových úkolů, a hned vaše nemovitost získá náskok od konkurenčních nabízených nemovitostí. Jaké to jsou ty klíčové oblasti přípravy nemovitosti k prodeji?

Dívejte se na přípravu nemovitosti k prodeji očima kupujícího

Kupující bude upřednostňovat nemovitost, která je připravena k bydlení, kde ho čeká co nejméně úprav, pochopitelně bude porovnávat poměr mezi kupní cenou, stavem nemovitosti a nutnými investicemi do rekonstrukce.

Dalším rozhodujícím faktorem kupujícího bývá první dojem z nemovitosti. Nepodceňujte proto uklizenost nemovitosti. Začněte tím, že nemovitost uklidíte a odstraníte veškeré zbytečné věci, které mohou narušovat pozitivní dojem z nemovitosti. Využijte skladovací prostory nebo si pronajměte sklad, aby váš domov působil čistě a prostorně.

Stavební a technické úpravy

Když kupující přemýšlejí o koupi nemovitosti, často začínají u základních vlastností domu nebo bytu: „Jak starý je ohřívač vody?“, „Jak pevné jsou společné stěny?“, „Jsou okna energeticky úsporná?“ a „Jak stará je střecha?“.

I když nebudete měnit základní prvky domu, můžete se zaměřit na mechanické aspekty, které mohou být pro kupující důležité. Pokud zjistíte, že některé z větších systémů, jako je voda, elektrika, okna, stěny, podlaha nebo topení, jsou rizikové, je nejvyšší čas je nechat zkontrolovat a případně nechat opravit.

Kupující chtějí vědět, že investují do nemovitosti, která je v dobrém stavu a bez skrytých vad. Připravte si veškeré doklady, které potvrzují opravy a údržbu vaší nemovitosti. Ukázka těchto dokumentů během prohlídek může výrazně zvýšit důvěru kupujících a ukázat, že o svou nemovitost pečujete.

Mít plně funkční nemovitost a poskytnout dokumentaci o veškerých předchozích nebo nedávných opravách a údržbě může výrazně zvýšit důvěru kupujících, a přispět k rychlému a úspěšnému prodeji.

Kosmetické úpravy

První dojem je všechno, stejně to platí i při prodeji nemovitosti. Investicí do přípravy nemovitosti zvýšíte její atraktivitu a přispějete k rychlejšímu a úspěšnému prodeji. Kupující chtějí vidět, že váš domov je připravený k okamžitému nastěhování, že nabízí neutrální prostředí, kde si mohou představit svůj budoucí život, a že každá místnost má svůj potenciál.

Začněme u vchodových dveří, které jsou doslova vizitkou vašeho domova. První věc, kterou kupující uvidí, by měla být čistá, moderní a bezpečná. Očistěte dveře, natřete je novým nátěrem a vyměňte staré kování, pokud je to potřeba. Udělejte vše pro to, aby se kupující cítili při vstupu vítáni a spokojeni. Nezapomeňte během prohlídek odstranit všechna aktuální jména obyvatel a jakékoli závěsy na dveřích.

Věnovat čas vymalování každého pokoje čerstvým nátěrem je investice, která se vyplatí. Neutrální barvy poskytují ideální pozadí, do kterého si kupující mohou v duchu umístit svůj vlastní nábytek a dekorace. Pokud si nejste jisti výběrem barvy, zvolte klasickou světlou bílou. Působí svěže, je maximálně neutrální a kupující ji mohou snadno přemalovat po zakoupení.

Podívejte se také na své svítidla, ventilátory a vypínače. Tyto prvky jsou pro účely prodeje relativně levné na aktualizaci, ale mohou mít velký význam. Ujistěte se, že dodržují neutrální vzhled a čistý, jednoduchý design. Nové, moderní svítidla mohou prostor výrazně oživit a dodat mu současný šmrnc.

Kupující chtějí vidět co nejvíce čistých a jasných povrchů. Odstraňte zbytečné předměty a nechte vyniknout prostor. Modernizace kuchyňských skříněk na stylový a funkční design může zanechat velmi dobrý dojem. Ujistěte se, že kuchyň je uklizená, spotřebiče modernizované a přidejte několik dekorativních prvků, jako jsou čerstvé bylinky, kytka nebo ovoce.

Kupující hledají domov, kde budou cítit komfort a bezpečí. Před prohlídkami zkontrolujte, zda všechno funguje jak má – od vodovodních baterií až po topení. Vaše snaha zajistit bezproblémový chod domácnosti se projeví v celkovém dojmu kupujících.

Kuchyně

Kuchyně je po generace považovaná za srdce domova, je často rozhodujícím faktorem při koupi nového domova. Samozřejmě, že každý má jiné nároky, potřeby a očekávání, jak taková ideální kuchyně má vypadat. Co udělat proto, aby vaše kuchyň byla atraktivní pro potencionálního kupujícího?

Začněte „debordelizací“. Vše nepotřebné schovejte. Kuchyň tak bude vypadat větší. Pokračujte modernizací skříněk, někdy stačí nahradit jen dvířka. Funkční design zanechá vždy dobrý dojem. Když je to potřeba, zmodernizujte spotřebiče. Přidat můžete i několik oblíbených doplňků, jako jsou bylinky, barevné utěrky, jasné osvětlení, čerstvé ovoce, někdy postačí i kytka ve váze. Pak už jen nechte na potenciálních kupujících, aby si představili, jestli by v takové kuchyni mohli žít.

Koupelna

Koupelny jsou překvapivě jednoduché, pokud jde o požadavky kupujících. Obvykle chtějí tři základní věci: čistotu, prostor a bezproblémovou funkčnost. Koupelnu jen tak nezvětšíte, ale můžete ji alespoň vylepšit odstraněním staré spárovací hmoty z dlaždic, modernizací vodovodních baterií a sprchových hlavic, osvěžit místnost novým nátěrem a zrcadly i výměnou prasklých dlaždic.

Před prohlídkami se také ujistěte, že jsou vyřešeny všechny problémy s instalací a vytápěním. Vaše koupelna tak bude připravena zaujmout a přesvědčit každého zájemce.

Podlahy

Jedno z největších a nejjednodušších vylepšení, které můžete v nemovitosti určené k prodeji provést, je investovat do nové podlahy. Nová podlaha může dramaticky proměnit vzhled vaší nemovitosti a dodat mu ten správný "wow" efekt, který přitahuje zájem kupujících.

Pokud máte možnost provést pouze jednu zásadní změnu (kromě nezbytné péče o instalatérské a elektroinstalační systémy), pak investujte právě do podlahy. Laminátová podlaha je skvělou volbou, je cenově dostupná a její instalace je snadná, zvládne ji každý majitel domu bez nutnosti najímat odborníky.

Bonusový tip

Připravit nemovitost k prodeji, efektivně ji propagovat na dnešním konkurenčním trhu, oslovit ty správné kupující, kvalifikovat je a zajistit potřebné opravy a vylepšení může být náročné i pro ty nejzkušenější. Proto je důležité mít spolehlivého partnera, který nabízí všechny tyto služby na jednom místě.

Naši realitní makléři vám poskytnou komplexní podporu – od přípravy nemovitosti, přes prověřování zájemců až po doporučení stěhovacích služeb a následnou péči po vašem přestěhování. Navíc využíváme nejnovější technologie, jako jsou 360stupňové digitální fotografie, video prohlídky a virtuální prohlídky.

Prodáváte dům nebo byt? Napište nám. Pomůžeme Vám ji prodat rychle a za nejlepší cenu na trhu.

*
*
*
email: lname: fname:

Zdroj: RE/MAX Czech

Autor: Nikola Repaská